När man säljer däck så gäller det att ha en bra maskot, framförallt tänker vi på Michelingubben, men det går →
Serieteckningar, framförallt ”editorial cartoons” dvs redaktionella skämtbilder bestående av en ruta, men även seriestrippar á tre, fyra rutor. Samt diverse humor-, och skämtteckningar, politisk satir etc i olika stilar.
När man säljer däck så gäller det att ha en bra maskot, framförallt tänker vi på Michelingubben, men det går →
Det går inte en dag utan att vi uppmanas att ogilla och hata den där mannen. Både i tidningar, nyhetsprogram, →
När det hela slår över en aning. Folk blir jagade i Kalifornien för att de bär en röd Trump-keps…
Woodsafe är ett företag som tillverkar brandbeständigt trä. Och de ville skapa en informationskampanj som förklarade själva konceptet, och pekade →
Att fånga någons uppmärksamhet är reklamtecknarens jobb. I det här fallet locka yrkesverksamma kockar till en vidareutbildning i Schweiz.
Skämtruta för tidningen Populär arkeologi, med historiskt och arkeologiskt tema, samt viss nutidsanknytning.
Hur man skapar mätbar och konstruktiv förbättring i ett företag. För Ola Ljunggren Bergeås bok Gör det enkelt, en handbok →
Förändra kultur inifrån och ut. Hur kan man bidra med varaktiga förbättringar och förändringar i ett företag? För Ola Ljunggren →
Under ett möte som regeringen anordnade för kommuner och myndigheter, lät en av talarna påskina att det inte fanns någon →
Teateraffisch. Don Juan, för Regionteatern Kronoberg, Blekinge. Här har jag inspirerats av 60-talets s.k popkonst och Roy Lichtenstein.